Гісторыя змяненняў
Вярнуцца
Эмануэле Кастано і Дэвід Кидд зладзілі шэраг даследаванняў з рознымі літаратурнымі жанрамі (проза, фантастыка, навуковая літаратура ці нічога). Пасля чытання ўдзельнікі праходзілі тэст на здольнасць разумець чужыя думкі і эмоцыі [1], чытанне фантастыкі аказала найбольшы станоўчы эфект у параўнанні з іншымі жанрамі. Чытанне мастацкай літаратуры паляпшае сацыяльныя камунікацыйныя навыкі і эмпатыю.
Доўгатэрміновыя змены пасля чытання мастацкіх кніг назіраліся ў двухбаковай саматасэнсарнай кары галаўнога мозга [2], што сведчыць аб патэнцыйнам механізме «увасобленай семантыкі» (сэнсарна-рухальныя вобласці мозгу, што выкарыстоўваюцца для стварэння дзеяння, таксама выкарыстоўваюцца для канцэптуальнага прадстаўлення таго ж дзеяння) [3] , мабілізуюць ранні функцыянальны ўдзел мозгу, у прыватнасці, мультымадальны асацыятыўныя зоны вакол скронева-цемянной сувязі (TPJ). Трэба, аднак, удакладніць, што падобныя працэсы могуць ставіцца да вокарухальнай каардынацыі і ўвазе, не маючы ніякіх адносінаў да зместу твора. Тым не менш, fMRI аналіз паказвае, што чытанне мастацкай літаратуры не толькі умацоўвае рэгіёны апрацоўкі тэкстаў, але і ўплывае на чалавека з дапамогай увасобленай семантыкі ў сэнсаматорных рэгіёнах. Эмануэле Кастано прапанаваў выкарыстоўваць чытанне фантастыкі як альтэрнатыўны спосаб лячэння аўтызму.
Крыніцы:
1. David Comer Kidd "Reading Literary Fiction Improves Theory of Mind", 2013
DOI: 10.1126/science.1239918
2. Berns Gregory S. "Short- and Long-Term Effects of a Novel on Connectivity in the Brain", 2013
DOI: 10.1089/brain.2013.0166
3. Lisa Aziz-Zadeh "Embodied semantics for actions: Findings from functional brain imaging", 2008
DOI: 10.1016/j.jphysparis.2008.03.012
<p>Эмануэле Кастано і Дэвід Кидд зладзілі шэраг даследаванняў з рознымі літаратурнымі жанрамі (проза, фантастыка, навуковая літаратура ці нічога). Пасля чытання ўдзельнікі праходзілі тэст на здольнасць разумець чужыя думкі і эмоцыі [1], чытанне фантастыкі аказала найбольшы станоўчы эфект у параўнанні з іншымі жанрамі. <strong>Чытанне мастацкай літаратуры паляпшае сацыяльныя камунікацыйныя навыкі і эмпатыю./strong></strong></p></strong></p>
<p>Доўгатэрміновыя змены пасля чытання мастацкіх кніг назіраліся ў двухбаковай саматасэнсарнай кары галаўнога мозга [2], што сведчыць аб патэнцыйнам механізме «увасобленай семантыкі» (сэнсарна-рухальныя вобласці мозгу, што выкарыстоўваюцца для стварэння дзеяння, таксама выкарыстоўваюцца для канцэптуальнага прадстаўлення таго ж дзеяння) [3] , мабілізуюць ранні функцыянальны ўдзел мозгу, у прыватнасці, мультымадальны асацыятыўныя зоны вакол скронева-цемянной сувязі (TPJ). Трэба, аднак, удакладніць, што падобныя працэсы могуць ставіцца да вокарухальнай каардынацыі і ўвазе, не маючы ніякіх адносінаў да зместу твора. Тым не менш, fMRI аналіз паказвае, што чытанне мастацкай літаратуры не толькі умацоўвае рэгіёны апрацоўкі тэкстаў, але і ўплывае на чалавека з дапамогай увасобленай семантыкі ў сэнсаматорных рэгіёнах. Эмануэле Кастано прапанаваў выкарыстоўваць чытанне фантастыкі як альтэрнатыўны спосаб лячэння аўтызму.</p></p>
<b>Крыніцы:</b>
<b>Крыніцы:</b>
1. David Comer Kidd "Reading Literary Fiction Improves Theory of Mind", 20132013
DOI: 10.1126/science.12399181239918
2. Berns Gregory S. "Short- and Long-Term Effects of a Novel on Connectivity in the Brain", 20132013
DOI: 10.1089/brain.2013.01660166
3. Lisa Aziz-Zadeh "Embodied semantics for actions: Findings from functional brain imaging", 20082008
DOI: 10.1016/j.jphysparis.2008.03.012
<p>Эмануэле Кастано і Дэвід Кидд зладзілі шэраг даследаванняў з рознымі літаратурнымі жанрамі (проза, фантастыка, навуковая літаратура ці нічога). Пасля чытання ўдзельнікі праходзілі тэст на здольнасць разумець чужыя думкі і эмоцыі [1], чытанне фантастыкі аказала найбольшы станоўчы эфект у параўнанні з іншымі жанрамі. <strong>Чытанне мастацкай літаратуры паляпшае сацыяльныя камунікацыйныя навыкі і эмпатыю./strong></strong></p>/strong></strong></p>
<br/><p>Доўгатэрміновыя
<p>Доўгатэрміновыя змены пасля чытання мастацкіх кніг назіраліся ў двухбаковай саматасэнсарнай кары галаўнога мозга [2], што сведчыць аб патэнцыйнам механізме «увасобленай семантыкі» (сэнсарна-рухальныя вобласці мозгу, што выкарыстоўваюцца для стварэння дзеяння, таксама выкарыстоўваюцца для канцэптуальнага прадстаўлення таго ж дзеяння) [3] , мабілізуюць ранні функцыянальны ўдзел мозгу, у прыватнасці, мультымадальны асацыятыўныя зоны вакол скронева-цемянной сувязі (TPJ). Трэба, аднак, удакладніць, што падобныя працэсы могуць ставіцца да вокарухальнай каардынацыі і ўвазе, не маючы ніякіх адносінаў да зместу твора. Тым не менш, fMRI аналіз паказвае, што чытанне мастацкай літаратуры не толькі умацоўвае рэгіёны апрацоўкі тэкстаў, але і ўплывае на чалавека з дапамогай увасобленай семантыкі ў сэнсаматорных рэгіёнах. Эмануэле Кастано прапанаваў выкарыстоўваць чытанне фантастыкі як альтэрнатыўны спосаб лячэння аўтызму.</p></p>
<br/><br/><b>Крыніцы:</b><br/><br/>
<b>Крыніцы:</b>
1. David Comer Kidd "Reading Literary Fiction Improves Theory of Mind", 2013<br/>2013
DOI: 10.1126/science.1239918<br/><br/>1239918
2. Berns Gregory S. "Short- and Long-Term Effects of a Novel on Connectivity in the Brain", 2013<br/>2013
DOI: 10.1089/brain.2013.0166<br/><br/>0166
3. Lisa Aziz-Zadeh "Embodied semantics for actions: Findings from functional brain imaging", 2008<br/>2008
DOI: 10.1016/j.jphysparis.2008.03.012 }012